La Cumparsita: una fuente de pleitos Contursi y Maroni vs. Matos Rodríguez

AutorJuan Montero Aroca
CargoCatedrático de Direito Processual na Universidad de Valencia
Páginas268-287
26 8
Revista IUS ET VERITAS, N° 53, Diciembre 2016 / ISSN 1995-2929 IUS ET VERITAS 53


 
del mismo año.
Resumen:  T
         
marco referencial para hablar sobre los derechos de autor y la propiedad
intelectual. Además de opinar acerca del procedimiento para llegar a la
                        
  
     
.
Palabras Clave: Tango - Derechos de Aut or - Pleitos - Propiedad Intelectua l
 
Abstract: This article deploys Tango alon g with the lawsuits concerning to
    
frame of reference for di scussing about copyrights a nd intellectual propert y.
         
 
 
creating this music al composition as well as the sco pe it had during its time.
Keywor ds:             
 
1. N ace sin let ra el t ango má s universal
                       
       
 
 
         
(
La Cumparsita: una fuente de pleitos
Contursi y Maroni vs. Matos Rodríguez(**)
"La Cumparsita": a source of lawsuits
Contursi and Maroni vs. Matos Rodríguez
   
26 9
Revista IUS ET VERITAS, N° 53, Diciembre 2016 / ISSN 1995-2929 IUS ET VERITAS 53
La Cumparsita: una fuente de pleitos
Contursi y Maroni vs. Matos Rodríguez
"La Cumparsita": a source of lawsuits
Contursi and Maroni vs. Matos Rodríguez
    
          
    
que el tango fuera músic a para escuchar.
           
        
                   


                   
        
     
  
Estudiantes que se caracter izaban por estar matriculados en
    
    
 

            
           
            
 

   
            
        
    
        
musiquita estandarte en la búsqueda angustiosa de fondos.
     
      

     

salir algoalgo 
que tampoco se carac terizaban por sus conocimientos te órico
    
 
 

 

grupo de estudiantes con un pa pel y le rogaron
que tocara la que ya se llamaba La c umparsita.

      
la puso técnicamente en papel pautado 
    

          
    
procedieron a grabar el tango. No importa
   
       

Pacho. Las grabaciones se hicieron muy
   

    
mucho. La cumparsita  
el mismo año de su composic ión.
El tango se estaba aún oyendo por los cafés
    
  
 
   
la totalidad de los derechos a una empresa
llamada Breyer Hermanos de Buen os Aires por
   
con 20 pesos uruguayos. El diner o no le duró
            
de mayo a un caballo en el hipódrom o Maroñas

Si alguien quiere saber que eran 20 pesos
        
pagó La cumparsita

  
  La gaucha Manuela  
  La cumparsita     
musiquita caramente en un tango y lo hicieron menor marchoso pero más romántico.

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR